روانشناسی

18 درمان طبیعی برای اضطراب

اضطراب چیست؟

اضطراب، اضطراب یا پریشانی یک احساس فراگیر، آزاردهنده و مبهم از ترس و اضطراب با منشأ ناشناخته است که بر شخص از جمله عدم اطمینان، درماندگی و بیداری فیزیولوژیکی تأثیر می گذارد. تکرار موقعیت هایی که قبلاً استرس زا بوده یا در آن فرد آسیب دیده است باعث ایجاد اضطراب در افراد می شود. همه افراد در زندگی خود اضطراب را تجربه می کنند، اما اضطراب مزمن و شدید غیر طبیعی و مشکل ساز است. تحقیقات نشان می‌دهد که اضطراب در میان جمعیت‌های کم درآمد، میانسال و مسن‌تر بیشتر از جمعیت عادی است.

درمان اضطراب

برخی از موارد اضطراب اصلاً بیماری نیستند و بدون نیاز به پزشک قابل درمان هستند. به این اختلالات اضطراب معمولی می گویند که در آن بیمار کنترل خوبی بر اضطراب دارد (مثلاً اضطراب امتحان). اضطراب طبیعی را می توان با روش هایی مانند دوش گرفتن طولانی مدت، تنفس عمیق، صحبت با یک فرد مورد اعتماد، استراحت در یک اتاق تاریک و غیره کنترل کرد.

مراجعه به پزشک برای اختلال اضطراب زمانی ضروری می شود که خوددرمانی برای فرد مؤثر نباشد، یا زمانی که فرد دچار ترس بیش از حد می شود یا علائم جدید و غیرقابل توضیحی در او ایجاد می شود. در این صورت پزشک یک درمان دارویی یا غیردارویی (روش های سنتی) را پیشنهاد می کند.

درمان نهایی اضطراب

دو درمان اصلی برای اضطراب وجود دارد، از جمله دارو درمانی و روان درمانی که می توانند به تنهایی یا ترکیبی انجام شوند.

داروها انواع مختلفی دارند که مهم ترین آنها استفاده از داروهای ضد اضطراب و داروهای ضد افسردگی است.

رفتار درمانی همچنین شامل مصاحبه و جلسات مشاوره است و درمانگر مشکلات را با بیمار در میان می گذارد.

درمان های غیر دارویی زیادی برای استرس و اضطراب وجود دارد. اینها شامل تکنیک های کنترل ذهن برای آرامش است. البته برخی از این تکنیک ها در لحظه پاسخگو هستند، در حالی که برخی دیگر در طول زمان دارای خواص درمانی هستند.

18 روش طبیعی برای کاهش استرس و اضطراب

1. بابونه برای رفع اضطراب

اگر از اضطراب و اضطراب رنج می برید، چای بابونه می تواند اضطراب و اضطراب را تسکین دهد. برخی از اجزای بابونه مانند داروهای آرام بخش مانند والیوم برای مغز نیز عمل می کند. تحقیقات نشان داده است که افراد مضطرب که به مدت هشت هفته متوالی چای موز می نوشند نسبت به بیمارانی که دارو مصرف می کردند به طور قابل توجهی کمتر مضطرب بودند.

2. چای سبز (L-theanine) برای از بین بردن استرس و اضطراب

گفته می شود راهبان بودایی ژاپنی قادرند ساعت های زیادی مراقبه کنند. یکی از دلایلی که باعث آرامش آنها می شود اسید آمینه موجود در چای سبز به نام تیانین است. محققان نشان داده اند که ال تیانین ضربان قلب و فشار خون را کنترل می کند و در نتیجه اضطراب را کاهش می دهد.

بالاترین سطوح ال تیانین را می توان در چای سبز یافت – اما برای اینکه کار کند باید چای سبز زیادی بنوشید.

3. سنبل الطیب برای تسکین اضطراب

سنبل الطیب یک مکمل گیاهی است که باعث خواب آلودگی فرد می شود و در نتیجه اضطراب را کاهش می دهد. سانیبال به …

مدیریت

محمد قاسمی هستم. از بچگی با وردپرس کار میکنم و علاقه بسیار زیادی به طراحی وب دارم. این قالبو فقط از سایت راستچین تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا